۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۳۷۸۲۶۰
خطوط ضرورت کاربرد هوش مصنوعی در صنعت ساختمان را بررسی می کند-بخش سوم
کارشناس هوش مصنوعی گفت: سرمایه‌گذار مبلغ زیادی را صرف خرید زمین می‌کند و تقریباً یک سال زمان می‌برد تا بتواند پروانه‌های ساخت و ساز را فراهم کند در حالی که اگر این مبلغ را در بانک به عنوان سپرده قرار می‌داد، می‌توانست در این مدت سود زیادی را کسب کند که جبران این خواب سرمایه بر دوش مصرف کننده قرار می گیرد، اما با هوش مصنوعی این زمان  به سه دقیقه کاهش می‌یابد و یک سال خواب سرمایه را حذف می کند.
کد خبر: ۲۱۸۸

کاهش سی درصدی قیمت تمام شده مسکن با هوش مصنوعی| با ابزارهای حاکمیتی نمیشود این کار را انجام داد! +ویدیو

هوش مصنوعی علاوه بر کاهش زمان صدور پروانه، کنترل نقشه ساختمان را هم حذف می‌کند! 

دکتر باباخانی در بخش سوم  گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط  درباره کاربرد هوش مصنوعی در صنعت ساختمان گفت: دنیای هوش مصنوعی شبیه به یک اقیانوس است و جاهای عمیق این اقیانوس برای شرکت‌های بزرگ همچون متا و ibm می‌باشد، اما فضای مناسب برای ما همان سواحل امن یا صنعت معماری داخلی می‌باشد که در آن طراحی بر اساس فرهنگ، اقلیم و شرایط محیط زیستی داخل انجام می شود. ما باید در هوش مصنوعی اساس طراحی معماری را معماری متناسب با فرهنگ ایرانی قرار دهیم و اگر کسی در این تکنولوژی طراحی معماری یکسانی را برای تمام جهانیان در نظر بگیرد قطعاً شکست خواهد خورد.

با هوش مصنوعی زمان یکساله صدور پروانه های ساختمانی به سه دقیقه کاهش می‌یابد و یکسال خواب سرمایه را حذف می کند که باعث کاهش 30 درصدی قیمت تمام شده می‌شود.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که چرا اصلاً باید از هوش مصنوعی در صنعت ساختمان استفاده شود و پتانسیل این تکنولوژی در کدام بخش است، گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی میانگین 10 ت12  ماه زمان می‌برد.سرمایه‌گذار مبلغ زیادی را صرف خرید زمین می‌کند و تقریباً یک سال زمان می‌برد تا بتواند پروانه‌های ساخت و ساز را فراهم کند، در حالی که اگر این مبلغ را در بانک به عنوان سپرده قرار می‌داد،  می‌توانست در این مدت سود زیادی را کسب کند که جبران این خواب سرمایه بر دوش مصرف کننده قرار می گیرد، اما با هوش مصنوعی این زمان  به سه دقیقه کاهش می‌یابد و یک سال خواب سرمایه را حذف می کند که باعث کاهش 30 درصدی قیمت تمام شده می‌شود.

 

کاهش سی درصدی قیمت تمام شده مسکن با هوش مصنوعی| با ابزارهای حاکمیتی نمیشود این کار را انجام داد!

 

اگر می‌خواهیم صنعت ساختمان را دگرگون کنیم باید از هوش مصنوعی استفاده کنیم!

باباخانی ادامه داد: اگر می‌خواهیم قیمتی را کاهش دهیم باید از فناوری استفاده کنیم و نمی‌شود با ابزارهای حاکمیتی این کار را انجام داد. استفاده از هوش

دنیای هوش مصنوعی شبیه به یک اقیانوس است. جاهای عمیق این اقیانوس برای شرکت‌های بزرگ همچون متا و ibm می‌باشد، اما فضای مناسب برای ما همان سواحل امن یا صنعت معماری داخلی می‌باشد که در آن طراحی بر اساس فرهنگ، اقلیم و شرایط محیط زیستی داخل انجام می شود.

مصنوعی در ساختمان علاوه بر کاهش صدور زمان پروانه، کنترل نقشه را هم حذف می‌کند، چرا که این تکنولوژی اشتباه نمی‌کند مگر آنکه ما داده‌های غلطی به آن داده باشیم . بخش دیگر از کاهش هزینه‌ها مربوط به مدیریت پروژه می‌شود چرا که هوش مصنوعی با عددهایی که می‌دهد این را کاملاً مدیریت می‌کند از هدررفت مصالح و زمان جلوگیری می‌نماید.

وی تصریح کرد: بر اساس این تکنولوژی می توانیم مقدار دقیق مصرف سیمان و فولاد را هم برای سازنده و هم برای کارخانه تعیین و ازهدررفت مصالح در زمان حمل ونقل و کار جلوگیری کنیم . بنابراین اگر می‌خواهیم صنعت ساختمان را دگرگون کنیم باید از هوش مصنوعی استفاده کنیم، اما متأسفانه در حال حاضر بنا به عدم آگاهی و یا به دلیل تعارض منافع و یا احتیاط بیش از حد از ورود آن جلوگیری می کنیم.

برچسب ها: هوش مصنوعی ساخت مسکن ویدیو کاهش قیمت ها
ارسال نظر
آخرین اخبار